Flowbot als online tool voor hockey clubs!

Hockey clubs hebben vaak een website waar verschillende informatie te vinden is over de club, klachten kunnen worden gemeld, hoe ze zich aan kunnen melden bij een club, nieuwsberichten, foto’s en nog veel meer! Een flowbot kan de druk op de klantenservice afnemen door een deel van de vragen snel te beantwoorden. Bij Chatkracht kunnen wij uw flowbot snel online krijgen zodat de druk op de klantenservice al vanaf minuut 1 zal afnemen.  

Toegevoegde waarde flowbot  

Een flowbot stelt geen open vragen. De klant krijgt wanneer hij de bot aanspreekt steeds antwoord door middel van een keuzemenu. Op deze manier wordt de klant begeleid door het gesprek.  De kans op eventuele irritatie is hierbij een stuk minder groot, omdat je van tevoren veel minder informatie in hoeft te voeren. Een geval waarbij flowbots erg handig zijn, is het vinden van het juiste aanspreekpunt bij een hockey club. Wanneer de klant op ‘talk to support’ klikt, komen ze met customer support in contact. Als ze op ‘more information’ klikken, kun je ze middels het keuzemenu steeds meer informatie geven, of uiteindelijk met het

 desbetreffende persoon in contact brengen. Dit scheelt medewerkers ontzettend veel tijd, aangezien ze nu niet steeds klanten door hoeven te verbinden.  

Een flowbot helpt de klant snel en simpel. Zo hoeven klanten minder lang te wachten 

Een reactie op de e-mail duurt voor klanten vaak te lang. Hiervoor is de flowbot dus een geweldige toevoeging voor de online klantbeleving. De klant heeft nu namelijk direct een antwoord op de vraag zonder lang te hoeven wachten. Wanneer de flowbot de vraag voor de tweede keer niet goed begrijpt kan ervoor gekozen worden om over te schakelen naar een live-chat, of om de contactgegevens achter te laten zodat het bedrijf later contact opneemt met de klant. De stap is nu in ieder geval een stuk kleiner om  de contactgegevens achter te laten aangezien de klant het eerste contact al heeft gelegd met de flowbot.